lördag 20 februari 2010

Jag älskar det här vädret. Jag tror inte jag kan säga det nog många gånger. Folk verkar bli lika häpna varje gång. "Ja, visst är det härligt att snön har legat hela vintern men.....(SL...blablabla, förseningar, blabla, *fryser*, blabla)"
Nej, det finns inga nackdelar. Jag älskar när naturen visar för människan att det är hon som äger människan och inte tvärt om. Jag minns när jag och Rebecka for helvettesresan ner mot Åmål på Norrlandståget. En dörr frös fast på Arlanda station och vi blev stående ett långt tag. Jag njöt kolossalt. Tågpersonalen sprang runt som galningar och hämtade kokande vatten från bistrovagnen för att hälla på isen runt dörren. Frenetiska, maniska och allt det där.
Vad är grejjen? Ja, människan har lärt sig flyga, ja, människan kan dyka i fyragradigt vatten, ja människan har lyckats proppa Las Vegas så fullt av blinkande lampor att det syns från månen...Men nej, Naturen kommer alltid vara starkare. Fatta det någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar